UTRECHT - Warenhuisketen V&D krijgt een doorstart als webshop. Alle merkrechten van het failliete concern zijn overgenomen door drie winkelondernemers. Die werken nu aan een "nieuwe V&D", werd donderdag aangekondigd. Dit meldt RTV Utrecht.
Binnenkort kunnen consumenten mogelijk weer V&D-dekbedovertrekken en kleding van een V&D-huismerk als Soho aanschaffen. Ook bekende termen als 'Prijzencircus' zijn door de curatoren aan de ondernemers verkocht. De kopers zeggen zo veel mogelijk samen te werken met de vroegere leveranciers van V&D. Maar ze willen ook in zee gaan met nieuwe partijen.
Retail Ventures
De drie kopers zijn CoolCat-baasRoland Kahn, diens zakenpartnerJaco Scheffersen voormalig Hema-topmanRonald van Zetten. Het drietal heeft voor het voortzetten van de merken van V&D het samenwerkingsverband Retail Ventures opgezet. Van Zetten krijgt de leiding over de nog op te starten webwinkel, compleet met een app en andere denkbare toepassingen. De ondernemers willen zo snel mogelijk 'live' gaan met de site, maar hebben hun plannen nog niet volledig uitgewerkt. "We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken", aldus Van Zetten, die ook niet uitsloot dat V&D in de toekomst weer een plaats krijgt in het Nederlandse straatbeeld. De curatoren van V&D brengen voorlopig nog geen financiële details van de overname van de merknamen naar buiten.
Bron: rtvutrecht.nl