Aldi opent Pieper Paradijs op Centraal Station

Foto: ALDI

ALDI opent op woensdagmiddag 12 oktober om 12.00 uur de deuren van een pop-up pieper experience op station Utrecht Centraal. Het Pieper Paradijs is de eerste social hapjesbar in Nederland waar verrassende aardappelgerechten, bekend van social media als TikTok en Instagram, geproefd kunnen worden voor een ALDI prijs. Met het Pieper Paradijs wil ALDI de aardappel weer het podium geven dat het verdient. 

Op het menu staan drie ludieke aardappeltrends: de 15 Hour Potato met rozemarijn-mayonaise, de Crispy Smashed Potato met boerenkooldip en ALDI’s eigen Hutsbal geserveerd met appelmoes met gekarameliseerde ui. Alle gerechten zijn te proeven voor een ALDI prijs én gemaakt met de aardappelen vers van eigen bodem.
Naast proeven kunnen bezoekers zich nog verder onderdompelen. Zo kunnen ze baden in een bad vol aardappels, op de foto op een friettroon en plaatsnemen in een grote neon-winkelwagen. Het Pieper Paradijs is te vinden bij perron 18 en 19.
De culinaire veelzijdigheid van de pieper is volgens Wolter Bentinck, Manager Social Media bij ALDI in Nederland, terug te zien op social media: “We zien op TikTok en Instagram veel ludieke, nieuwe aardappelgerechten ontstaan en gedeeld worden. Met het Pieper Paradijs maken we deze trends toegankelijk en laten we heel Nederland de aardappel herontdekken.”
Met het Pieper Paradijs zet ALDI de aardappel in de schijnwerpers. In Nederland is de aardappel vooral bekend door het AGV’tje en oerhollandse stamppotten. Maar aardappelen zitten ook verstopt in curry’s, tortilla’s, ovenschotels en soepen. Er zijn talloze recepten waar de pieper een vanzelfsprekend, maar onmisbaar ingrediënt is.
“De aardappel is een ontzettend mooi product, wat voedzaam en onvoorstelbaar veelzijdig is. Daarbij voldoen alle Nederlandse aardappelen in het vaste assortiment van ALDI aan het On the way to PlanetProof keurmerk. Dat betekent dat ze geteeld zijn met extra veel aandacht voor zaken als bodem en biodiversiteit. Genoeg redenen om de aardappel op het podium te zetten”, zegt Gys de Jong, Category Manager AGF bij ALDI in Nederland.

Cookieinstellingen