Sportworx lanceert voetbalconcept ‘King of the Goal’ in pop-up stadion op Jaarbeursplein

16 jun , 16:12 Sport
king of the goal
sportworx

Na een spetterend openingsweekend van het Zomerstadion, waarin het publiek genoot van boksen en MMA van topniveau, maakt Utrecht zich op voor een zomer vol sport en spektakel. Naast evenementen als het internationale beachvolleybaltoernooi Queen & King of the Court en het entertainende padeltoernooi Padel Copa op de agenda, is er dit jaar daarnaast een wereldprimeur: de lancering van het nieuwe voetbalconcept King of the Goal.

King of the Goal is een razendsnel, intens en vernieuwend voetbalformat, ontwikkeld door Sportworx. Vijf teams nemen het tegelijkertijd tegen elkaar op in het tijdelijke stadion op het Jaarbeursplein. Elke ronde duurt exact 15 minuten. Het team dat als eerste 15 doelpunten scoort, plaatst zich automatisch voor de volgende ronde. Staat een team onderaan op het moment dat de klok op nul springt? Dan ligt het eruit. Na drie rondes blijft er nog maar één team over: de King of the Goal.

Eerste edities: woensdagavond 2 en vrijdagavond 4 juli:

Woensdag 2 juli: De populaire influencers van Creators FC trappen het concept af. Met miljoenen volgers op social media zijn zij uitgegroeid tot een fenomeen onder jonge voetbalfans in Nederland. “Ik vind het te gek om als eerste voor dit concept de teams samen te stellen. En geloof me, dat wordt topvoetbal en spektakel,” aldus Roy de coach van Creators FC.

Voor deze avond zijn tickets verkrijgbaar via www.kingofthegoal.com



Vrijdag 4 juli: De voetballers van FC Urban betreden het veld. Hun creatieve, rauwe speelstijl is geliefd onder liefhebbers van pleintjesvoetbal. “FC Urban past perfect bij de uitstraling binnen zo’n pop-up stadion. De setting brengt echt iets unieks voor elke voetballer, zowel speler als publiek,” zegt Joep Lamme, oprichter van het voetbalplatform.

Deze avond is gratis toegankelijk, maar ook hier is het nodig om vooraf een ticket te reserveren via de website.

King of the Goal sluit naadloos aan bij de missie van Sportworx om sporten te transformeren tot toegankelijke en meeslepende belevingen op unieke locaties. Met hun mobiele stadionconcept heeft de organisatie de ambitie om dit format wereldwijd te verspreiden.

Wereldwijd winnen nieuwe initiatieven als de Kings League en Ballers League snel aan populariteit. Met King of the Goal introduceert Sportworx een onderscheidend Nederlands alternatief, waarin niet twee, maar vijf teams het tegelijk tegen elkaar opnemen. Dat maakt het format uniek én visueel spectaculair, zowel in het stadion als online.

Bezoekers zijn op beide avonden welkom van 19:00 tot 21:30 uur.

Tickets zijn te reserveren via: www.kingofthegoal.com