Voor altijd UUUUU. Dat is het motto van het nieuwe Castore-thuisshirt van FC Utrecht. De voor FC Utrecht zo kenmerkende rood-witte diagonaal komt in het shirt voor de jaargang 2024/2025 vaker voor dan ooit.
De kenmerkende rood-witte diagonaal is een hommage aan Sint Maarten, de beschermheilige van de stad Utrecht. Hij deelde zijn rode mantel met een bedelaar, waardoor zijn witte onderrok zichtbaar werd. De rood-witte diagonaal is terug te vinden in het stadswapen, in het logo van FC Utrecht en in het nieuwe tenue van de Utrechtse Eredivisionist.
De rood-witte diagonaal komt in het shirt voor seizoen 2024/2025 vaker voor dan ooit. Want ook in de kraag en op de mouwen komt het typisch Utrechtse symbool terug. Een stijlvol verwerkt icoontje van de Domtoren op de voorkant van het tricot zorgt voor een nog sterker Utrechts karakter. En de logo’s van de drie clubs waaruit FC Utrecht is ontstaan – DOS, USV Elinkwijk en Velox – op de rugzijde van het shirt geven extra blijk van historisch besef en trots op het verleden.
Het logo van FC Utrecht’s nieuwe hoofdsponsor Conclusion siert de voorkant van het shirt. Op het mannenshirt prijkt op de ene mouw het beeldmerk van U4U en op de andere mouw het logo van Jongerius Invest. Het logo van Jongerius Invest staat op de shirts die online en in de Fanshop worden verkocht. Het beeldmerk van U4U en overige mouwlogo’s zitten niet standaard op de shirts, maar kunnen in de Fanshop op verzoek worden bedrukt.
Het tricot is vanaf nu ONLINE en in de FC Utrecht Fanshop verkrijgbaar vanaf 85 euro.