Groene Karavaan bij La Vuelta Holanda

Foto: Vuelta

De traditionele reclamekaravaan die grote wielerrondes voorafgaat, krijgt deze zomer tijdens de Nederlandse etappes van La Vuelta een uniek karakter. De milieu-impact wordt verlaagd doordat de voertuigen zonder CO2 uitstoot rijden. Het verduurzamen van de karavaan is een grote wens van de betrokken partners, de provincies Utrecht en Noord-Brabant en de steden ’s-Hertogenbosch, Breda en Utrecht.

De voertuigen in de karavaan zijn niet alleen duurzaam, zij brengen ook een duurzame boodschap aan het publiek. Zo rijden allen voertuigen geheel emissieloos (elektrisch of op waterstof) en worden er enkel duurzame gadgets uitgedeeld.
La Vuelta Holanda heeft als doel om duurzaamheid en topsport op vernieuwende manieren aan elkaar te knopen. Simone Richardson, projectdirecteur La Vuelta Holanda: “Het is voor ons heel mooi nieuws dat Essent zich bij onze ambitie aansluit om een uniek, duurzaam wielerevenement te organiseren en het idee van een Groene Karavaan mogelijk te maken. Hier wordt met belangstelling naar gekeken vanuit de internationale wielerwereld. Dat het idee ook in Nederland breed omarmd wordt, blijkt wel uit het feit dat ook veel andere partijen al hebben aangegeven aan te sluiten bij de Groene Karavaan, die voor ons is opgezet door More2Win.”
La Vuelta start dit jaar in Nederland. Niet alleen worden er in augustus drie etappes verreden, in de aanloop naar dit spectaculaire wielerevenement is er een uitgebreid activatieprogramma, dat inmiddels van start is gegaan. Naast Essent zullen ook partijen als PwC, UW Utrecht, Wholy Greens, TURESPAÑA samen met Andalucia en Valencia, Capgemini, Van Zoelen en de Gemeente
’s-Hertogenbosch onderdeel uitmaken van de Groene Karavaan. Op www.lavueltaholanda.com is alle informatie te vinden.

Cookieinstellingen