Publiek Zingende Beelden geniet in zonnig Máximapark van dans

Foto: Wijnanda Pijper

Op een zonovergoten Moederdag (zondag 14 mei) begaven honderden mensen zich naar het Máximapark voor Zingende Beelden, met dansvoorstellingen bij elk van de kunstwerken in het park. In twee wandelroutes werd het publiek langs deze kunstwerken geleid.

Op het gehoor af kon het publiek de weg naar Parkrestaurant Anafora vinden. Denderende ritmes van Drum Works NL markeerden daar de start van de twee routes. De eerste begon bij het kunstwerk Rituele Depositie. In dit kunstwerk vertellen objecten van omwonenden als archeologische vondsten een verhaal over de omgeving. Over de omgang met herinneringen en het verleden ging ook de voorstelling ‘Marvelous Minds’, door de vrouwen van Mizou Danst. Bij het kunstwerk Anonieme Monumenten kwam vanuit de beschutting van het publiek een duo van dansgezelschap SHIFFT tevoorschijn. In het samenspel ‘Moving Up’ lieten zij elkaar letterlijk tot grotere hoogte stijgen. Voor het groots opgezette slotstuk van deze route, met begeleiding van het 50-koppige B-Orkest van het Harmonieorkest Vleuten, ging het publiek naar het beeld ‘Zonder Titel’ van Rob Voerman. Een jonge groep dansers van DC 1 II High voert in het drieluik ‘Nomade Pensée’ een sierlijke strijd met een groot blauw lint wanneer zij een andere groep tegenkomen met een geheel andere visie op de wereld.
Route twee ging langs de Wood Chapel, waar het muisstille publiek getuige was van de intieme ‘Suite B.’ van cellist Pieter de Koe en danser Uri Eugenio op muziek van Benjamin Britten. Bij het kunstwerk Barricade zag het publiek de dansers van Circumstances vanuit de bomen verschijnen voor de acrobatische dansvoorstelling ‘On Point’. Leerlingen van het Amadeus Lyceum maakten onder leiding van Collectief MAMM hun eigen voorstelling ‘Human Bridges’, inclusief zelf gecomponeerde muziek, die te zien was bij de parkpergola.

Cookieinstellingen