Het Utrechts Archief gaat chatten

Foto: pixabay

Vanaf eind oktober kan men chatten met Het Utrechts Archief. Het Utrechts Archief wil op meerdere manieren de gebruikers goed van dienst zijn. Het beantwoorden van vragen via de chat is daarom een mooie aanvulling op de huidige dienstverlening via telefoon, website en e-mail.

Vanaf 29 oktober kan men in de middagen van dinsdag t/m vrijdag (13.30 – 16.30 uur) via de chatknop op de website een vraag aan het Het Utrechts Archief stellen. De medewerkers van het team Dienstverlening zal zo snel mogelijk antwoorden.
Het Utrechts Archief gaat chatten omdat het mensen wil stimuleren om gebruik te maken van het online archief, om ‘just-in-time’ hulp aan te bieden en om een aanvullende vorm van dienstverleningaan te bieden die past bij de doelgroepen die gewend zijn online te werken. Uit de tweejaarlijkse benchmark over de dienstverlening in de archiefsector, blijkt dat de bezoekers vooral behoefte hebben aan chat.
Na de eerste drie maanden volgt een evaluatie. Het Utrechts Archief hoort in de chatgesprekken graag wat de mensen van deze dienst vindt.

Cookieinstellingen