The Wall huldigt 2,5 miljoenste bezoeker 

02 jan , 13:22 Economie
the wall 28dec 2
Een bijzondere mijlpaal voor The Wall vlak voor het einde van 2023. Het winkel- en recreatiecentrum aan de A2 bij Leidsche Rijn verwelkomde afgelopen donderdag 28 december de 2,5 miljoenste bezoeker van het jaar. Het betrof een gezin uit Noord-Brabant, dat tijdens een middagje shoppen op The Wall onverwacht feestelijk werd onthaald.
Speciaal voor de gelegenheid was de rode loper uitgerold. Bart van Hoof van Built to Build en Barbara Westrik van Urban Interest, eigenaren van The Wall, stonden klaar om de nietsvermoedende 2,5 miljoenste bezoeker een cheque ter waarde van € 2.500,- uit te reiken. De tellers gaven aan dat het magische getal van 2,5 miljoen op 28 december bereikt zou worden.
De viering beperkte zich niet alleen tot de komst van de 2,5 miljoenste bezoeker. De hele dag was er feest. Er was groots uitgepakt met een sambaband en een rijdende dj, die voor een gezellige sfeer zorgden. Bezoekers konden bovendien meespelen met het Gouden Kofferspel en daarmee ieder uur kans maken op prijzen van ondernemers gevestigd in The Wall. Om 14.50 uur was het moment dat familie Van Delft uit Best nietsvermoedend arriveerde: zij bleken de 2,5 miljoenste bezoeker te zijn. Verrast en overrompeld namen zij de prijs in ontvangst.
Met de komst van de 2,5 miljoenste bezoeker breekt The Wall een record. Nog nooit eerder bezochten zoveel mensen in een jaar het 800 meter lange retail- en leisurecentrum, waar o.a. Decathlon, DAKA, MediaMarkt, Amac, Mantel, Maxaro, Play-in, Racesquare en TeamSport E-karting zijn gevestigd. Bart van Hoof: “Built to Build en Urban Interest zijn trots op het resultaat dat we de afgelopen vijf jaar hebben bereikt. Door de komst van sterke merken, een goede mix van winkels, horeca en entertainment en een goede marketingstrategie is The Wall steeds beter bekend geraakt. En het aantal bezoekers stijgt nog steeds.”