Utrechtse studenten scoren Torontoreis met sociaal ondernemerschap

Foto: Universiteit Utrecht

UTRECHT – Studentenorganisatie Enactus Utrecht heeft vorige week voor de vierde keer op rij de Enactus National Competition gewonnen. De organisatie, die voornamelijk uit studenten van de Universiteit Utrecht bestaat, mag nu namens Nederland deelnemen aan de Enactus World Cup in Toronto van 28 t/m 30 september.

Enactus Utrecht, die zich op sociaal ondernemerschap richt, bedenkt oplossingen voor problemen in de samenleving via het starten van verschillende sociale ondernemingen. Zo ontstond enige jaren geleden al de onderneming Oma’s United waarbij eenzame ouderen samen creatief aan de slag gaan, een gezellige dag beleven, en bovendien door de verkoop hun producten weer geld verdienen om leuke activiteiten te ondernemen.

Dit jaar wist Enactus Utrecht bij de jury onder meer indruk te maken met de presentatie van een tweetal nieuwe ondernemingen: het project Rebottled (nu 2 maanden gestart) en Gat in de Markt: “Gat in de Markt organiseert markten die sociaal en duurzaam ondernemers een podium biedt. Het doel is grotere naamsbekendheid, meer omzet. Maar vooral ook het onder de aandacht brengen van sociaal en duurzaam ondernemen: ondernemen op een maatschappelijk verantwoorde en milieubewuste manier.”

Bron: Universiteit Utrecht

Cookieinstellingen