Nieuwe marketingorganisatie voor stad Utrecht

Foto: Jan Langveld, Toerisme Utrecht

UTRECHT – Deze week heeft het college van B & W ingestemd met de komst van een nieuwe marketingorganisatie die de stad Utrecht op de kaart gaat zetten. Stichting Toerisme Utrecht (STU) en Stichting Cultuurpromotie Utrecht (SCU) willen onderdeel uitmaken van deze nieuwe brede marketingorganisatie en nemen samen met andere partners uit de stad het initiatief.

“Mooi om de energie en het succes van de samenwerking van de Tour de France te benutten en te verzilveren”, zegt Jeroen Kreijkamp, wethouder Economische Zaken en Citymarketing. “In één Utrechtse marketingorganisatie worden krachten en middelen goed benut.” De nieuwe marketingorganisatie richt zich op het profileren van Utrecht voor bezoekers, bewoners en bedrijven.

Utrecht marketing
De stichtingen STU en SCU gaan in een taskforce met organisaties uit de stad dit plan ontwikkelen. Organisaties die meedenken zijn onder meer de Rabobank, het Utrecht Science Park en de Stichting Utrechtse Musea. Per 1 januari 2017 is de nieuwe marketingorganisatie operationeel.

 

Cookieinstellingen