Eerste prijs voor Dare to be grey-mediacampagne

Foto: Universiteit Utrecht

UTRECHT – Een groep studenten van de Universiteit Utrecht heeft in Washington D.C. de eerste prijs gewonnen voor de anti extremisme social mediacampagne Dare to be Grey in de Facebook Global Digital Challenge. Ze versloegen hun concurrenten uit Afghanistan, BelgiĆ« en Spanje.

De campagne Dare to be Grey gaat de polarisatie van de samenleving tegen, door een open debat te promoten, waarin ruimte is voor genuanceerde meningen, twijfel en diversiteit en waar mensen echt naar elkaar luisteren. De campagne geeft stem aan de grijze massa tussen de kleine groep zwart- en witdenkers die het debat meestal bepalen. De Utrechtse studenten kregen hiervoor de hoogste waardering van een internationale vakjury.

In februari 2016 begonnen 21 studenten aan hun deelname aan de wereldwijde wedstrijd Peer 2 Peer: Challenging Extremism die wordt gesponsord door het US Department of State en Facebook. Wereldwijd kregen 45 studententeams de opdracht om een social mediacampagne op te zetten, gericht op het tegengaan van gewelddadig extremisme. De Universiteit Utrecht nam als enige Nederlandse universiteit deel aan de wedstrijd.

De eerste prijs, bestaande uit een geldprijs van 5.000 dollar, zal worden ingezet om de campagne verder te professionaliseren.

Bron: Universiteit Utrecht

 

Cookieinstellingen