Reiziger waardeert Utrechtse tram met 7,6

Foto: provincie Utrecht

De tram die rijdt in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein kan opnieuw rekenen op een ruime voldoende van de reizigers. Net als in 2017 is het rapportcijfer over het afgelopen jaar een 7,6. Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer, het landelijk onderzoek naar de mening van reizigers in het openbaar vervoer in Nederland. Aan dit onderzoek naar de tevredenheid over de Utrechtse tram deden bijna 1.000 reizigers mee.

Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6 bevindt de Utrechtse tram zich in de middenmoot van het Nederlands openbaar vervoer. Ten opzichte van 2017 geven veel reizigers een hogere waardering voor:
– beschikbaarheid van zitplaatsen (8,6)
– klantvriendelijkheid van de trambestuurders (7,6)
– het geluid van de trams (6,9)
– de reissnelheid (7,8)
Een belangrijk verbeterpunt volgens de reizigers is de informatie bij vertragingen en op de instaphalte (5,0).
Uit het landelijk onderzoek blijkt verder dat de meeste reizigers gebruik maken van de tram voor het werk (41%). Een derde deel van de reizigers is student en 17% van de reizigers gebruikt de tram voor privé doeleinden.

Cookieinstellingen