Foodora maakt groeispurt met kwaliteitsrestaurants

Foto: CC0 Public Domain

UTRECHT – Foodora dat sinds een paar maanden ook actief is in Utrecht bestaat deze week één jaar. De fietsbezorgservice heeft  in Amsterdam, Den Haag en de Domstad inmiddels 500 aangesloten kwaliteitsrestaurants en en meer dan 600 fietsers in dienst, meldt de start up trots.

Startup bezorgservice Foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels veertien landen en 32 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers.

Nederland

Niet alleen Foodora in Nederland maakt een groeispurt door maar ook de aangesloten partner-restaurants zien een gemiddelde omzetgroei van 35 procent per maand.

Dat foodbezorging booming is, is een feit”,

aldus Foodora. “Toen we een jaar geleden begonnen op een zolderkamer op het Rokin hadden we onszelf hoge targets gesteld, maar deze groei heeft onze verwachtingen overtroffen. Het afgelopen jaar heeft er duidelijk een revolutie in de markt van maaltijdbezorging plaatsgevonden. Niet langer kan men alleen fastfoodmaaltijden laten bezorgen aan huis, maar ook het bestellen van gerechten van kwaliteitsrestaurants is heel normaal geworden. We vinden het fantastisch om te zien dat onze service in de Nederlandse steden zeer welkom is gebleken onder zowel consumenten als restauranteigenaren. Wij kunnen niet wachten om te zien wat het komende jaar ons gaat brengen”, aldus Vincent Hosman, country manager bij Foodora Nederland.

On demand economie

De enorme groeispurt die de startup het afgelopen jaar heeft doorgemaakt is een mooi voorbeeld van de groeiende on demand economie waar foodora als service aan bijdraagt. Consumenten raken er steeds meer aan gewend producten op een zelfgekozen moment geleverd te kunnen krijgen. In dit veranderende bestelgedrag van de consument ziet foodora opvallende patronen. “Zo worden in onze hoofdstad de meeste orders op zaterdagavond behandeld en zijn op dit soort dagen sappige burgers en steenovenpizza’s het meeste in trek. De ‘ongezonde’ eet- en drinkgewoontes in het weekend worden doordeweeks direct gecompenseerd. Dan worden vooral lichtere gerechten zoals salades, sushi, of soepjes besteld”, aldus Hosman.

Utrecht

In Utrecht kan men via Foodora onder meer terecht bij restaurant Djakarta (Lucas Bolwerk), diverse Beton vestigingen, Winkel van Sinkel (Oudegracht), Tutti a Tavola (Burgemeester Reigerstraat) en de Smoothie Company (Lange Elisabethstraat). Bestellen in de Domstad kan iedere dag vanaf 11.00 uur. Kijk voor meer informatie op de site van Foodora.

Bron: Marketingtribune.nl

Cookieinstellingen