HU-studenten winnen met pitch bij JP Morgan Chase

UTRECHT – In Amsterdam het Venture Café van JP Morgan Chase winnen met een pitch. Dat overkwam ROBUUST., een bedrijf van studenten Small Business & Retail Management (SRBM) van Hogeschool Utrecht.

In drie minuten moesten de studenten hun bedrijf pitchen bij de jury van JP Morgan Chase. Duurzaamheid en ondernemerschap waren de belangrijkste criteria. Uiteindelijk werd ROBUUST. aangewezen als het bedrijf met een product dat de meeste potentie heeft. “We hebben veel positieve feedback ontvangen op ons businessplan; daar liggen volgens de bankiers onze kansen op de markt,” vertelt directeur Donique Wonink. Het bedrijf brengt milieubewuste snijplanken op de markt, gemaakt van bomen die verplicht moeten wijken voor bijvoorbeeld nieuwbouwprojecten. Deze bomen krijgen vervolgens een tweede leven door ze te verzagen tot robuuste snijplanken, waarbij het hele proces maatschappelijk verantwoord verloopt. De planken worden onder meer gemaakt in sociale werkplaatsen.

Unknown

De studenten vertegenwoordigen Nederland nu in de (online) Benelux finale voor de JP Morgan Award, en kunnen daar een investeringsbedrag winnen ter waarde van vijfduizend euro.

Uitbreiden naar rest Nederland

Naast het winnen van een plaats in de Benelux finale voor de JP Morgan Award, kregen de studenten van de jury ook aanbevelingen voor hun ondernemingsplan. “Het is voor ons een fantastische kans om in de wereld van investmentbankers ons product en visie te mogen presenteren,” aldus Wonink. “Wij hopen ons bedrijf uit te kunnen bereiden naar meer delen van Nederland. Op dit moment is de maatschappelijk verantwoorde snijplank gericht op de Eemvallei, maar wij zien zeker potentie in uitbreiding.” Ook B-Right, een ander studentbedrijf uit de koker van de opleiding Small Business & Retail Management, nam deel aan de pitch. Het Venture Café werd georganiseerd door Stichting Jong Ondernemen in samenwerking met JP Morgan Chase.

 

Cookieinstellingen