AKO opent pop-up English Book Store op Utrecht Centraal

Foto: Pixabay

Vandaag, opent AKO in samenwerking met Van Ditmar Boekenimport een tijdelijke English Book Store op Utrecht Centraal. De ‘high traffic retailer’ speelt hiermee in op de sterk toenemende populariteit van Engelstalige boeken. De winkel op Utrecht Centraal is tot 20 januari te bezoeken voor een mix van onder andere bestsellers, poëzie, biografieën en pockets.

Bij AKO ligt het aandeel verkoop Engelstalige boeken met 28% aanzienlijk hoger dan dit aandeel in de totale markt (20%). Ondanks de beperkte schapruimte realiseerde AKO in 2018 een groei van 12% op Engelstalige boekverkopen door samen met Van Ditmar de samenstelling en beschikbaarheid van het Engelstalige assortiment te optimaliseren. De pop-up winkel geeft AKO de kans om een nog veel breder assortiment aan te bieden. Een mix van hardlopers zoals The Subtle Art of Not Giving a F*ck van Mark Manson en de titels van Yuval Noah Harari, poëzie van jonge schrijvers als Rupi Kaur, biografieën zoals die van Michelle Obama, maar ook series, eenvoudige pockets en rijk geïllustreerde boeken. Utrecht Centraal, waar veel mensen uit de doelgroep (met name in de leeftijd tot 35 jaar) langskomen, is een ideale locatie voor de pilot.  AKO en Van Ditmar zijn allebei onderdeel van Audax; import, assortimentskeuze, logistiek en verkoop bevinden zich zo onder één dak. Van Ditmar baseert zich voor de samenstelling van de pop-up op de ervaringscijfers van verschillende high traffic locaties, waaronder de reguliere AKO winkel op Utrecht Centraal. De winkel bevindt zich in de stationshal van Utrecht Centraal, ter hoogte van perron 19.

Cookieinstellingen