Het nieuwe uitshirt van FC Utrecht is nu verkrijgbaar

Foto: FCU

Het nieuwe uitshirt van FC Utrecht is vanaf nu verkrijgbaar. Het tricot, waarop een tijgerprint in de kleuren zwart en magenta te zien is, is geïnspireerd op het nummer Eye of the Tiger van Survivor, dat al sinds jaar en dag uit de boxen van Stadion Galgenwaard schalt bij de opkomst van de spelers.

Op veler verzoek is er naast een mannenvariant nu ook een versie voor vrouwen beschikbaar van het uitshirt. Het is voor het eerst dat FC Utrecht een shirt dat in de Fanshop verkrijgbaar is ook in een vrouwenmodel uitbrengt.
Het Nike-tricot is aan de voorzijde voorzien van een logo van Nike, het beeldmerk van Hoofdsponsor T-Mobile en een witte siliconen FC Utrecht-badge, met magenta accenten aan de zijkant.
De logo’s van de clubs waaruit FC Utrecht in 1970 is ontstaan, DOS, Elinkwijk en Velox, staan op de rugzijde van het shirt. Een beeltenis van de Domtoren is verwerkt in de rugnummers.
Roze is een kleur die de laatste jaren met regelmaat terugkeert in de uittenues van FC Utrecht, zoals in het succesvolle paars-roze shirt van Hummel in 2017, het zwart-roze tenue in seizoen 2018/2019, de volledig roze outfit in jaargang 2019/2020 en het blauw-magenta tenue van afgelopen seizoen.
Er is ook een Special Edition-versie van FC Utrecht’s nieuwe uitshirt. Hiervan zijn er slechts 100 gemaakt. Deze shirts zijn voorzien van een unieke nummering en wie zo’n Special Edition-shirt aanschaft krijgt daar ook een uniek geprint 3d-beeldje van een tijger (5cm) bij en een thematische sticker. Het Special Edition-shirt zit bovendien in een speciale verpakking.

Cookieinstellingen