Utrecht zet contract met hulpmiddelenleverancier Welzorg stop

Foto: Pixabay

De gemeente Utrecht ontbindt per 1 april het contract met leverancier Welzorg. De Hulpmiddelenleverancier is de afspraken met de gemeente niet nagekomen en de getroffen maatregelen in het verbeterblad leidde niet tot het gewenste resultaat.

Welzorg is één van de vier organisaties waar Utrecht een overeenkomst mee heeft voor het verstrekken van hulpmiddelen zoals rolstoelen, scootmobielen en tilliften aan inwoners die deze nodig hebben. Vanaf 1 april kunnen deze inwoners overstappen naar één van de drie overige leveranciers.

In de overeenkomst van april 2015 tussen de gemeente en de vier leveranciers zijn afspraken gemaakt over onder andere telefonische bereikbaarheid, levertijden en service. Hulpmiddelenleverancier Welzorg is deze afspraken niet nagekomen. Dit heeft geleid tot veel klachten. De vele gesprekken met Welzorg en de getroffen maatregelen in het verbeterplan van Welzorg hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid. Voor Utrecht staat de goede ondersteuning voor inwoners voorop. Daarom volgt ontbinding van de overeenkomst met deze hulpmiddelenleverancier per 1 april 2017.

Gemeente Utrecht heeft eenzelfde overeenkomst met drie andere leveranciers: Jens Beenhakker, Medipoint en Meyra. Aan de 1.275 klanten van Welzorg in de gemeente Utrecht is voorgesteld over te stappen naar een van deze drie leveranciers. Dit gebeurt op basis van postcodegebied. De leveranciers zullen de komende periode gebruiken om de klanten van Welzorg over te nemen. Tot die tijd is Welzorg verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken in het contract.

De klanten van Welzorg behouden hun huidige hulpmiddelen. Zij hoeven zelf niets te doen. De nieuwe leverancier neemt contact op en maakt een afspraak om kennis te maken en om samen te kijken of het hulpmiddel van goede kwaliteit is en nog voldoet. Klanten van Welzorg zijn hierover deze week geïnformeerd door middel van een brief.

Cookieinstellingen