Dienstregeling 2015 wijzigt door spoorvernieuwing Utrecht

Foto: ProRail

UTRECHT – ProRail vernieuwt het spoor rond Utrecht zodat er in de toekomst meer treinen kunnen rijden. De spoorvernieuwing is in 2014 van start gegaan en ligt op schema. In 2015 wordt onder meer gewerkt aan nieuwe sporen en een volledig nieuw perron. Utrecht Centraal blijft altijd bereikbaar, op een aantal trajecten is het helaas onvermijdelijk dat reizigers tijdelijk hinder zullen ondervinden van de werkzaamheden, aldus ProRail.

Naast werkzaamheden ’s nachts en in diverse weekenden gelden in drie perioden aanpassingen van de dienstregeling:

Voor de eerste periode – van 23 maart tot 13 juli 2015 – geldt dat door de aanleg van het nieuwe perron er minder treinen kunnen stoppen op het naastgelegen perron (sporen 18/19). Reizigers moeten rekening houden met aankomst op en vertrek van andere perrons. Door de beperkte spoorcapaciteit rijdt een aantal Intercity’s met kortere treinen dan reizigers gewend zijn. Dit betekent dat enkele Intercity’s op de trajecten Den Haag – Utrecht, Rotterdam – Utrecht en Leiden – Utrecht tijdelijk drukker zijn in de spits. NS laat zoveel mogelijk dubbeldekkers rijden op deze trajecten.

De Intercity vanuit Den Haag naar Utrecht krijgt weer een aansluiting op de Intercity naar Amersfoort.

In de eerste periode 23 maart tot en met 10 april wijzigt de dienstregeling van de Sprinter tussen Woerden en Utrecht, er rijden minder Sprinters op werkdagen tot 20.00 uur.

Cookieinstellingen